מה מחפש המעסיק?

מה מחפש המעסיק?

אנחנו רגילים לראות את עולם התעסוקה מהזוית של מחפש העבודה. מחפש עבודה מקדיש זמן רב על מנת להתאים את עצמו לתפקיד אליו הוא שואף. הוא טורח לרכוש השכלהרלוונטית, מתאמץ לנסח באופן מיטבי את קורות חיים, לקראת הראיון הוא נותן דגש על מראה חיצוני הולם, ואוסף אינפורמציה אודות המשרה המבוקשת. אלו הם רק חלק מהמאמץ המוקדש על ידי מחפש העבודה במטרה ליצור רושם חיובי אצל המעסיק.

כעת, הבה ננסה להביט לרגע על עולם מקביל, עולמו של המעסיק. בוא ננסה לחשוב – מה באמת מחפש המעסיק? מה החששות שלו? מי המשתתף האידאלי מבחינתו? אם נסתכל כך, יש סיכוי שנצליח יותר לבחור, באילו נקודות להשקיע יותר, ולחשוב מחדש מה יוכל להגדיל את הסיכויים שלך להיות עובד נחשק ורצוי בשוק העבודה?

עמדות, מיומנות וניסיון

סקר שנערך בארצות הברית בשנת 2000 בדק את סדרי העדיפויות של מגייסי עובדים. הסקר מצא כי העמדות, הנטיות האישיות והיחס לעבודה הן הפרמטר החשוב ביותר עבור המגייסים. אחר כך הובאו בחשבון מיומנויות של תקשורת בינאישית וניסיון קודם.

הנתונים מצביעים על כך שתכונות ומיומנויות המנבאות הצלחה חשובות למעסיק יותר מאשר ניסיון או הצלחה מוכחת. במיוחד עבור מגויסים צעירים, מעסיקים נוטים לתת משקל רב לתכונות אישיות המנבאות הצלחה בעבודה.

עמדות ותכונות אישיות

מחקר מעניין (גלברט, 2008) בדק מהן הנקודות החשובות ביותר עבור המעסיק. הוא ניסח 13 נקודות מפתח המציירות את פרופיל המועסק שעליו חולם כל בוס:

  • תכונות של אכפתיות, הוגנות ואמינות
  • נקיטת יוזמה והתעניינות בנעשה, גם על חשבון הזמן הפרטי של העובד
  • כושר למידה ורצון ללמוד
  • יכולת הקשבה
  • מיומות בתקשורת מילולית
  • יכולת פתרון בעיות
  • חשיבה יצירתית
  • הערכה עצמית
  • הצבת מטרות ושאפתנות
  • יכולת התפתחות אישית ומקצועית
  • כישורים בינאישיים ויכולת לעבוד בצוות
  • יכולת לנהל משא ומתן
  • יעילות ארגונית

איך להיעשות העובד האידיאלי?

חלק מהתכונות המצוינות ברשימה וודאי קיימות אצלך. למד לזהות ולהכיר את נקודות הכוח שלך. אנשים מודעים בקלות לנקודות הקושי שלהם, כיוון שהם מקדישים אנרגיה רבה בניסיון לגבור עליהם. נקודות החוזקה לעיתים קרובות נלקחות כמובנות מאליהן ולא מקבלות את ההכרה המגיעה להן.

נסה לשדר את התכונות האלו בקורות החיים שלך ובעת ראיון עבודה. לדוגמא, תוכל לשדר יכולת הקשבה על ידי האזנה סבלנית ומתעניינת כאשר המעסיק מציג את הארגון ומספר על דילמה המעסיקה אותו. נקיטת יוזמה, יושר ואמינות, כושר למידה ורצון ללמוד, הצבת מטרות ושאפתנות יכולות בקלות להיות נוכחות בשלבי ההצגה העצמית.

מיפוי החולשות חשוב אף הוא כיוון שבשונה מכישורים, מיומנויות ניתן לרכוש ולתרגל. לדוגמא, צעיר שנטייתו המקצועית היא טכנית ואינו מעוניין באינטראקציה רבה עם קהל בזמן עבודתו, עדיין צריך תקשורת בינאישית טובה דיה כדי לקיים יחסי עבודה תקינים עם המעסיק ועם העמיתים במקום העבודה.

כתיבת תגובה