מלימודים לעבודה: איך למצוא עבודה מייד בסיום הלימודים האקדמאיים?

מלימודים לעבודה: איך למצוא עבודה מייד בסיום הלימודים האקדמאיים?

סטטיסטית, זה מוכח ובדוק: בוגרי לימודים אקדמאיים מרוויחים יותר. זה מתבטא גם בשכר וגם באפשרויות הקידום.

למרות זאת, שלב המעבר מהאקדמיה לשוק התעסוקה עלול להיות מתסכל עבור רבים. אף שהבוגרים עשויים להיות טובים בתחומם, סיבות שונות עלולות לעכב אותם מהשתלבות מיטבית. בין הסיבות ניתן למנות: חוסר ניסיון תעסוקתי, חוסר היכרות של המעסיקים עם שוק העבודה החרדי, וחוסר היכרות של המועסקים עם תרבות העבודה בישראל, חוסר ברשת חברתית ועוד.

היערכות לעבודה כבר בזמן הלימודים

על מנת להיערך כבר בתקופת הלימודים למציאת עבודה מתאימה והוגנת, יש מגוון אסטרטגיות שיעילותן מוכחת ובדוקה. לדוגמה: עבודה במשרת סטודנט בתחום הרלוונטי כבר בזמן הלימודים, סימולציות למבחני מיון ולראיונות עבודה ועוד. אחוזי ההשמה בקרב כאלה שנערכו כראוי גבוהים בהרבה!

מפתח מפעילה במכללות נבחרות תכנית מעטפת לסטודנטים חרדיים. התכנית, המכונה "תכנית התמחויות" ונותנת מענה לנשים ולגברים חרדיים בתוך עולם האקדמיה, מתוך מטרה לסייע לסטודנטים להתנסות בעולם העבודה לצורך השתלבות עתידית בשוק התעסוקה.

תכנית התמחויות של מפתח

תכנית התמחויות מאפשרת עבודה מעשית אצל מעסיק ספציפי במשך יום בשבוע במטרה לאפשר למשתתף האקדמאי ניסיון מעשי שיספק לו היכרות עם עולם העבודה, כמו גם תוספת שורה בקורות החיים; במקביל מאפשרת התכנית השתתפות בסדנאות מסוגלות תעסוקתית כדי להגביר את האפקטיביות של ההתמחות ולהעצים מקצועית את המשתתף, כמו גם לסייע לו בהכנה למבחני מיון ולראיונות עבודה. התכנית מיועדת לסטודנט הממוצע שעלול להתקשות ולהתעכב שכעולה הצורך למצוא עבודה.

מרכזי מפתח פועלים בשיתוף עם המכללות המפעילות את התכנית במקרים אחרים פועלים המרכזים ליצירת קבוצות התמחות בתוך המרכזים, כחלק מהשירותים השוטפים.

בשונה מהסדנאות הגנריות המוצעות למשתתפי מפתח, בתכנית ההתמחויות קיימת התאמה לפי הרכבי הקבוצות: סדנה למשפטנים אינה דומה לסדנה לרואי חשבון, וכך גם לגבי הכנה לריאיון ולמרכזי הערכהכתיבת קורות חיים והתוויית מסלול קריירה.

סל של כלי עזר לאקדמאיים

תכנית התמחויות עומדת כחלק בלתי נפרד מתוך סל כלים שמעניקה מפתח למעוניינים בלימודים אקדמאים. האובייקטיביות והמקצועיות של מפתח גורמת לכל משתתף לקבל מידע לא מוטה, לטובת פיתוח סולם הקריירה האישי שלו, בחינת אבני הדרך והדרכים להתקדם בהן.

כלי עזר אחרים הינם: אבחון תעסוקתי מורחב, סיוע באינפורמציה אודות מסלולי לימוד, הפנייה לקבלת מלגות לימודיםשיעורי עזר לסטודנטים ועוד.

כתיבת תגובה